Support
De meest gestelde vragen over producten en diensten van Moving Intelligence. Uw vraag niet beantwoord? Login op het platform en ga naar support. Hier vindt u uitgebreide gebruikers- en installatiehandleidingen, video-tutorials en downloads.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik gereden routes terugzien?
In de MiApp kunt u de gereden routes tot 1 week terugzien.
In het Online Platform kunt u de gereden routes terugzien voor iedere gewenste periode. Login, ga naar historie en geef aan voor welke periode, objecten, type ritten en profielen u de routes wil terugzien. Vanuit de online omgeving kunt u ook rapportages inzien, maken en plannen.
Hoe corrigeer ik mijn kilometerstanden?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Beheer’ en kies vervolgens voor ‘Objecten’. Selecteer het voertuig waarvoor u een correctie wilt maken en kies rechtsboven voor ‘Tellerstanden’ en kies onderin voor ‘Wijzig dit object’. Voeg de gegevens toe en klik op ‘Opslaan’.
RITTENREGISTRATIE - Hoe corrigeer ik mijn kilometerstanden bij Moving Intelligence? from Moving Intelligence on Vimeo.
Hoe kan ik achteraf ritdetails aanpassen?
Wanneer u details van een rit achteraf wilt toevoegen of aanpassen, kan dit eenvoudig vanuit uw account. U kan onder andere een bestuurder toevoegen of wisselen en de ritstatus van privé of zakelijk omwisselen.
Hoe stel ik een geofence in?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Beheer’ en kies vervolgens voor ‘POI’. Klik onderin het scherm op ‘Voeg POI toe’ en gebruik de zoekfunctie om te zoeken naar uw locatie. Geef de POI een naam, stel de gewenste radius in, vink ‘Actief’ aan en klik op ‘Opslaan’. Ga vervolgens in het menu links naar ‘Notificaties’ en kies vervolgens voor ‘Geofence’. Selecteer vervolgens in het overzicht de gewenste POI en kies rechts onderin voor ‘Notificatie toevoegen’. Voer alle velden in en vergeet niet om vierkantje aan te klikken zodat u de notificaties inschakelt. Klik op ‘Opslaan’ en uw Geofence is actief.
WAGENPARKBEHEER - Hoe kan ik een geofence locatie (elektronisch hek) instellen? from Moving Intelligence on Vimeo.
Hoe maak ik geplande rapportages?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Rapportages’ en kies vervolgens voor ‘Geplande rapportages’. Klik onderin op ‘Voeg toe’ en kies vervolgens de gewenste rapportage. De titel die u invoert wordt ook het onderwerp van de e-mail. Vul de gegevens in en vink ‘Geactiveerd’ aan. Klik tenslotte op ‘Opslaan’.
WAGENPARKBEHEER - Hoe stel ik een geplande rapportage in? from Moving Intelligence on Vimeo.
Hoe toon ik een gereden route op de kaart?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Historie’. Filter in het menu bovenin het gewenste voertuig waarvan u de gereden routes wilt inzien. Selecteer de gereden route die u wilt inzien en klik vervolgens op het kaartje rechtsboven. U heeft nu inzicht in uw gereden route. Wilt u meer informatie over deze route? Gebruik het ‘lagen’-icoontje rechtsboven om verschillende filters toe te passen.
Hoe koppel ik een ID-tag aan een profiel?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Beheer’ en kies vervolgens voor ‘Identificatie’. Kies het gewenste profiel, selecteer de betreffende ID-tag, en een datum en tijd. Vervolgens klikt u onderin op ‘Koppel ID-tag’.
WAGENPARKBEHEER - Hoe koppel ik een ID-tag aan een profiel? from Moving Intelligence on Vimeo.
Hoe kan ik een account voor mijn partner, collega of iemand anders toevoegen?
U kunt als hoofdgebruiker een subaccount toevoegen in het account in de online omgeving. U gaat naar beheer – profielen – voeg extra profiel toe. Zorg dat u alle gegevens invult en een vinkje zet bij kan inloggen. De nieuwe gebruiker krijgt een e-mail en bij acceptatie is het nieuwe subaccount zichtbaar voor u.
Hoe kan ik rechten per profiel beheren?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Beheer’ en kies vervolgens voor ‘Rechten’. Selecteer het gewenste profiel en vink aan waar u rechten voor wilt geven. Klik vervolgens op ‘Opslaan’.
WAGENPARKBEHEER - Hoe kan ik rechten uitdelen? from Moving Intelligence on Vimeo.
MiRed en MiGreen: Hoe vraag ik een XAR-bestand op?
Bij een controle van de rittenregistratie door de Belastingdienst, volgt u de stappen van de brief ‘privegebruik zakelijk voertuig’. U kunt de opgeslagen rittenregistratie in een rapportage downloaden via de functie Rapportages in het Moving Intelligence platform. U downloadt het rapport ‘Rittenregistratie fiscaal’ of genereert een Audit File Belastingdienst (XAR). Hiermee wordt de rittenregistratie beschikbaar gemaakt in een bestand dat de Belastingdienst geautomatiseerd kan controleren.
Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens. Sla bovendien altijd een back-up voor uzelf op.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik als dealer/installateur zelf de periodieke keuring regelen?
Het is simpel om zelf en op een moment dat het u uitkomt online de periodieke keuring van het Moving Intelligence systeem te regelen.
Login op het Moving Intelligence-platform en ga naar Service/onderhoud / Periodieke keuring en service
Vink Periodieke keuring SCM aan
Doorloop alle stappen
Goed om te weten: Na een geslaagde keuring wordt de geldigheid automatisch met 12 maanden verlengd. U ziet de nieuwe datum in het platform van Kiwa SCM.
Waarom moet ik het beveiligingssysteem laten herkeuren?
In uw auto is een beveiligingssysteem geïnstalleerd. Vanaf de installatiedatum, is het certificaat de eerste 3 jaar geldig. Zodra deze 3 jaar verstreken zijn, moet het systeem ieder jaar opnieuw herkeurd worden. Die herkeuring is een eis vanuit de verzekering, vergelijk het met een APK-keuring voor uw auto.
Hoe verleng ik mijn abonnement?
Uw abonnement verlengt in de basis automatisch op de prolongatiedatum (verlengdatum).
Wanneer u bij de aankoop van uw abonnement echter specifiek heeft aangegeven uw abonnement niet automatisch te willen verlengen, dan wordt uw abonnement automatisch beëindigd op de einddatum van uw huidige abonnementsperiode.
U kunt uw voorkeur inzien en beheren binnen uw online Moving Intelligence omgeving.
Hoe zeg ik mijn Moving Intelligence-abonnement op?
U kunt na 1 jaar uw Moving Intelligence-abonnement op ieder moment beëindigen. Opzeggen kan door een mail te sturen naar aftersales@movingintelligence.com. Telefonisch opzeggen is niet mogelijk. Het reeds vooruitbetaalde bedrag wordt dan naar rato, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, aan u gerestitueerd.
Let op: Wanneer u de diensten van Moving Intelligence opzegt, vervalt ook de geldigheid van het certificaat en voldoet u mogelijk niet meer aan de verzekeringseisen.
Zegt u op omdat u uw auto verkocht heeft? Wijs de nieuwe eigenaar op het aanwezige Moving Intelligence-systeem en de mogelijkheden tot overname. Heeft u zelf een nieuwe auto waar al een Moving Intelligence-systeem in zit? Vraag naar de mogelijkheden om uw abonnement over te zetten. Daarmee voorkomt u onnodige installatiekosten.
Hoe wijzig ik mijn facturatiegegevens?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Configuratie’. Klik hier op ‘Uw gegevens’. U kunt nu de gewenste velden aanpassen. Vergeet niet wanneer u klaar bent om op opslaan te klikken.
PLATFORM BASICS - Hoe wijzig ik mijn facturatie gegevens? from Moving Intelligence on Vimeo.
Kan ik een extra voertuig toevoegen aan mijn rittenregistratie app?
Ja, dat kan. Vraag hiervoor eenvoudig een offerte aan. Vul het formulier onderaan de rittenregistratie-pagina in en vermeld daarbij dat u één of meerdere voertuigen wilt toevoegen.
Hoe breid ik mijn diensten uit?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Shop’ en selecteer onder ‘Objecten’ het kenteken van het voertuig waarbij u de diensten wil uitbreiden. Selecteer het gewenste pakket en klik op ‘Volgende’. Klik vervolgens op ‘Plaats bestelling’. Het uitgebreide pakket staat nu onder uw kenteken, vergeet niet om op te slaan voordat u afsluit.
PLATFORM BASICS - Hoe breid ik mijn diensten uit? from Moving Intelligence on Vimeo.
Mijn voertuig is al voorzien van een Moving Intelligence beveiligingssysteem, kan ik uitbreiden met rittenregistratie?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer u al een beveiligingssysteem van Moving Intelligence heeft, kunnen wij uw abonnement upgraden met de rittenregistratie module. Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden of neem een kijkje op de pagina voor rittenregistratie.
Wat gebeurt er met mijn volgsysteem als ik mijn auto verkoop, bijvoorbeeld omdat ik een nieuwe auto heb?
Wanneer u uw auto of ander voertuig verkoopt, zet u eenvoudig uw abonnement over op uw nieuwe auto. U kunt ook de nieuwe eigenaar van uw voertuig het abonnement laten overnemen.
Wat moet ik doen als ik een rittenregitstratie-controle krijg van de Belastingdienst?
Bij een controle van de rittenregistratie door de Belastingdienst, volgt u de stappen van de brief ‘privégebruik zakelijk voertuig’. U kunt de opgeslagen rittenregistratie in een rapportage downloaden via de functie Rapportages in het Moving Intelligence platform. U downloadt het rapport ‘Rittenregistratie fiscaal’ of genereert een Audit File Belastingdienst. Hiermee wordt de rittenregistratie beschikbaar gemaakt in een bestand dat de Belastingdienst geautomatiseerd kan controleren.
Waar moet een goede rittenregistratie aan voldoen? Meer informatie geven we u op deze pagina.
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen bij diefstal van mijn voertuig of ander object?
Moving Intelligence heeft een vergunning als particulier onderzoeksbureau en maakt gebruik van een erkende alarmcentrale. In geval van diefstal:
Opsporingsdienst inzetten Heeft u een Peilzender die door een door ons erkende installateur geplaatst? Dan kunt u gebruikmaken van onze opsporingsdienst. Na uw akkoord en als wij uw voertuig terug hebben gevonden, ontvangt u een factuur van 1500,- exclusief btw. Vinden we uw voertuig niet terug, dan betaalt u niets voor de opsporing.
Ik ben de autorisatiepas, active tag of noodsleutel van de startonderbreker (MiBlock) kwijt. Wat moet ik doen?
Wanneer u een van de autorisatiemiddelen bent kwijtgeraakt, neemt u contact op met uw dealer. Uw dealer bestelt namens u bij ons een nieuwe autorisatieps, active tag of noodsleutel. Uw dealer kan de middelen koppelen aan uw systeem.
Hoe kan ik de laatste locatiebepaling zien?
De laatste peiling ziet u in de MiApp op uw smartphone en tablet of in het online platform via uw computer of laptop. Klik hiervoor op “LIVE” in het menu. Onder het kopje “HISTORIE” ziet u de peilingen van een langere periode terug. Vraag eventueel per datum de geschiedenis van peilingen op. De geschiedenis in de MiApp gaat maximaal 7 dagen terug. Afhankelijk van uw systeem, ziet u live de locatie van uw voertuig of tot maximaal 24 uur geleden.
Waar kan ik mijn persoonlijk wachtwoord voor de meldkamer inzien en wijzigen?
In de online omgeving beheert u de alarmcontacten. Dit houdt in dat u uw gegevens kunt wijzigen en personen kunt verwijderen en toevoegen voor calamiteiten.
Om uw alarmcontact gegevens te wijzigen gaat u naar beheer en alarmcontacten, en u klikt op het kenteken – wijzigen. Via deze optie kunt u het telefoonnummer en persoonlijk wachtwoord wijzigen.
Bij persoonlijk wachtwoord vult u het wachtwoord in voor de meldkamer. Let op! Dit is niet het wachtwoord om in te loggen. Bij opmerking kunt u een geheugensteuntje invullen voor wanneer u het wachtwoord bent vergeten.
Voorbeeld: persoonlijk wachtwoord is Max54 – opmerking: naam huisdier en huisnummer.
Hoe vraag ik een activatiecode aan?
Via https://movingintelligence.com/nl/activatiecode-aanvragen/ kunt u een activatiecode aanvragen die gegenereerd is op uw kenteken. U ontvangt de activatoecode per e-mail. Volg het stappenplan, registreer u en koop de gewenste dienstverlening aan.
Hoe stel ik een geofence in?
Log in op het platform via app.movingintelligence.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ga in het menu aan de linkerzijde naar ‘Beheer’ en kies vervolgens voor ‘POI’. Klik onderin het scherm op ‘Voeg POI toe’ en gebruik de zoekfunctie om te zoeken naar uw locatie. Geef de POI een naam, stel de gewenste radius in, vink ‘Actief’ aan en klik op ‘Opslaan’. Ga vervolgens in het menu links naar ‘Notificaties’ en kies vervolgens voor ‘Geofence’. Selecteer vervolgens in het overzicht de gewenste POI en kies rechts onderin voor ‘Notificatie toevoegen’. Voer alle velden in en vergeet niet om vierkantje aan te klikken zodat u de notificaties inschakelt. Klik op ‘Opslaan’ en uw Geofence is actief.
WAGENPARKBEHEER - Hoe kan ik een geofence locatie (elektronisch hek) instellen? from Moving Intelligence on Vimeo.
Waarom moet ik het beveiligingssysteem laten herkeuren?
In uw auto is een beveiligingssysteem geïnstalleerd. Vanaf de installatiedatum, is het certificaat de eerste 3 jaar geldig. Zodra deze 3 jaar verstreken zijn, moet het systeem ieder jaar opnieuw herkeurd worden. Die herkeuring is een eis vanuit de verzekering, vergelijk het met een APK-keuring voor uw auto.
Ik heb een Retreever. Hoe regel ik na-diefstal recovery?
Wanneer u kiest voor de Retreever inclusief installatie door één van onze inbouwspecialisten, dan kunt u ook gebruikmaken van onze Recovery Service na diefstal. Zo werkt dat:
Neem bij diefstal direct contact op met onze alarmcentrale. Wilt u dat we onze opsporingsdienst inzetten? Dan ontvangt u een factuur van €1500,- euro exclusief btw als we uw object met succes hebben teruggevonden. Zo niet, dan betaalt u niets.
Moving Intelligence heeft een vergunning als particulier onderzoeksbureau en maakt gebruik van een erkende alarmcentrale. In geval van diefstal:
Wat gebeurt er met mijn volgsysteem als ik mijn voertuig verkoop, bijvoorbeeld omdat ik een andere auto heb?
Wanneer u uw auto of ander voertuig verkoopt, zet u eenvoudig uw abonnement over op uw nieuwe auto. U kunt ook de nieuwe eigenaar van uw voertuig het abonnement laten overnemen.
U bereikt ons op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur via onderstaand telefoonnummer of e-mailadres
Binnen 1 werkdag geholpen
400.000+ aangesloten voertuigen
Ruim 25 jaar ervaring
Inbouw op locatie