Beheerders van de mobiele netwerken in Zwitserland hebben het 2G-netwerk uitgezet.

Dit zou kunnen betekenen dat u in Zwitserland een eventuele startblokkade niet kunt opheffen met de MiApp. Zorg ervoor dat wanneer u naar of door Zwitserland reist, u altijd de Active Tag, de noodpas of de noodsleutel bij u heeft.

Onze systemen worden sinds eind 2022 voorzien van een 4G-modem dat automatisch op zoek gaat naar het beste netwerk. Veruit de meeste klanten merken niks van de overgang naar 4G. Toch is het belangrijk om de noodsleutel mee te nemen, voor wanneer u bijvoorbeeld parkeert in een ondergrondse parkeergarage of in landelijk gebied komt met beperkte gsm-dekking.

Reist u vaak naar of door Zwitserland en wilt u zeker zijn van een goede verbinding? Neem contact met ons op voor een speciaal migratievoorstel.

Goed om te weten voor als u naast beveiliging ook rittenregistratie heeft: wanneer de hardware geen verbinding kan maken met het netwerk, worden de gegevens in het online platform en de app geüpdatet, zodra die verbinding er weer is. Al uw ritten worden gelogd en gaan niet verloren.

In Nederland

Van de provider heeft Moving Intelligence de toezegging gekregen dat in Nederland het 2G-netwerk voorlopig beschikbaar blijft. Dat betekent dat wanneer u een ouder systeem heeft (met uitzondering van MiFleet, voormalig EuropeTrack en SlimmGPS) dat gewoon kunt blijven gebruiken in Nederland. Lees hier alle details.

Nieuws

Meer nieuws